Conferències

Montserrat Fons Esteve
Universitat de Barcelona

La lectura en espais d’hibridació entre diverses literacitats per a una educació plurilingüe

Els nous estudis de Literacitat ens porten a repensar les pràctiques lletrades en els contextos escolars de diversitat lingüística i cultural. Des d’una concepció no deficitària de les literacitats familiars, es proposa la creació d’un tercer espai que afavoreixi la interconnexió de les diverses literacitats en el marc de l’escola inclusiva. Es contemplen els espais d’hibridació com  a mediadors lingüístics i culturals  per participar en la construcció de significats sense renunciar a la diversitat.

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0231-3292

Eloy Martos Núñez
Universidad de Extremadura

De la transmissió oral a les neomitologies literàries i multimodals: itineraris per a leducació literària

S’examina en un doble pla sincrònic i diacrònic l’evolució i la metamorfosi de les narratives orals en la seva relació amb la cultura escrita lletrada i els nous discursos multimodals. Per il·lustrar aquests fenòmens, es presenten estudis de casos relatius a la formació i la recepció de mites d’àmbit panmediterrani.

ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2427-4180

Fernando Trujillo Sáez
Universidad de Granada

Actius d’aprenentatge: la Didàctica de la Llengua i la Literatura davant dels reptes de Plurilingüisme i Tecnologia

Una àrea de coneixement representa una comunitat d’investigadores i investigadores al voltant d’un objecte d’estudi, però també és una manera de conèixer la realitat i l’entorn a partir de l’ús d’una sèrie de marcs culturals, unes eines i unes relacions interpersonals determinades. En aquest sentit, els «actius d’aprenentatge» representen una aproximació holística a l’aprenentatge de les llengües i les literatures que ens permet comprendre millor, entre altres qüestions, com es desenvolupa el plurilingüisme o com s’incorpora la tecnologia a la nostra vida. En aquesta ponència analitzarem la relació entre aquests blocs conceptuals com una de les claus per a una Didàctica de la Llengua i la Literatura al segle XXI.

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8972-3218

Web: https://fernandotrujillo.es/sobre-mi/

Publicaciones: https://digibug.ugr.es/author-page?author=Trujillo+S%C3%A1ez%2C+Fernando-Jes%C3%BAs